Descubreix el Sol i els pròxims eclipsis

Jornada, Novetats, Trobada

21 de juliol 2026

27 Juliol, 2026
10:00a12:00

La UMH convida a descobrir el Sol i els pròxims eclipsis en una jornada d’observació oberta al públic.

  • L’activitat, de caràcter gratuït i accés lliure, se celebrarà el dilluns 27 de juliol de 10.00 a 12.00 hores a l’esplanada de l’edifici de Rectorat i Consell Social.
  • Els assistents podran mirar al Sol de manera segura a través de telescopis especials per a veure el relleu solar i de telescopis equipats amb filtres de protecció.

La Universitat Miguel Hernández d’Elx (UMH), a través del Vicerectorat de Cultura, Igualtat i Diversitat i amb la col·laboració del Museu Didàctic i Interactiu de Ciències (MUDIC), organitzarà dilluns que ve 27 de juliol, de 10.00 a 12.00 hores, una sessió informativa i d’observació solar a l’esplanada de l’edifici de Rectorat i Consell Social.

L’activitat oferirà als assistents l’oportunitat de conéixer, d’una forma pròxima i amena, el fenomen dels eclipsis solars i l’excepcional sèrie d’eclipsis que podran observar-se des d’Espanya durant els pròxims anys. Durant la jornada s’explicarà com es produeixen aquests fenòmens astronòmics, quines seran les seues característiques i quines recomanacions hem de seguir per a gaudir d’ells amb total seguretat.

A més de la xarrada explicativa, els assistents podran observar el Sol de manera directa i segura a través de dos tipus d’equips:

  • D’una banda, telescopis especials per a observació solar, que permeten veure l’atmosfera del Sol en un cridaner color roig i apreciar detalls espectaculars com les flamerades i les protuberàncies de foc en la vora de l’estrela.
  • D’altra banda, telescopis convencionals equipats amb filtres de protecció homologats, ideals per a localitzar les famoses taques solars que esguiten la superfície del Sol.

L’activitat estarà guiada per l’equip de divulgació científica del MUDIC, que resoldrà els dubtes del públic i oferirà consells pràctics sobre com observar amb seguretat tant el Sol en el dia a dia com els futurs eclipsis.

Aquesta iniciativa forma part del compromís de la Universitat Miguel Hernández i del MUDIC amb la promoció de la cultura científica, acostant a la ciutadania esdeveniments astronòmics únics d’una manera divertida i segura.