Blind Blind. Ademanes brillantes

Universitat Miguel Hernández d’Elx

Quan era xiquet
sabia que les estrelles
només arribarien a ser més brillants
i ens aproparíem a elles
deixant aquesta foscor darrere

Ara que soc major
les estrelles haurien de reposar sobre la meua cara
i quan em trobe a soles
em sent com si estiguera cec

Blind, Hercules and Love Affair

La pràctica artística de Diego del Pozo (Valladolid, 1974) investiga —fent dibuixos o muntant vídeos— les relacions afectives i les relacions de poder, donant a conéixer algunes de les seues constants i algunes de les seues excepcions.

Del Pozo connecta subtilment les trames d’un vídeo viral amb arxius, entrevistes o un relat de ciència ficció per a friccionar els mandats d’un món que imposa la visió com a sentit prioritari, el sistema sexe/gènere normalitzat com a naturalesa o la violència cap a allò rar com a condició naturalitzada.

El seu gust per parar atenció als gestos, tractar d’entendre fins a on arriben, el llenguatge que creen i els llenguatges que vetlen, converteixen el treball en un atresorament de gestos que brillen per les seues maneres, belles o doloroses i impossibles d’ignorar.

Ha realitzat i participat en nombroses exposicions i programes de centres i museus d’art contemporani nacionals i internacionals com la Biennal de La Habana, Biennal Centroamericana, Biennal Sur, Museu Reina Sofía de Madrid, MACBA de Barcelona, Jeu de Paume, Centre George Pompidou de París o Haus der Kulturen der Welt de Berlín. Les seues obres es troben entre altres col·leccions al Museu Nacional Centre d’Art Reina Sofía, Madrid; CA2M, Móstoles; MUSAC, León; CDAN, Huesca i Domus Artium 2002, Salamanca.

Anar a la pàgina de la Sala Universitas

Cartell: