Curs de dirección musical

JOUMH

22 de desembre 2023

22 Febrer, 2024 16:00a25 Febrer, 2024 14:00

Bàner del curs de direcció musical

Curs de direcció musical impartit per Ignacio García-Vidal, musicòleg i director d’orquestra, amb la col·laboració de la Jove Orquestra UMH.

Del 22 al 25 de febrer de 2024
Al campus d’Elx
Universitat Miguel Hernández

Curs de 2 modalitats:

El 25 de febrer a les 12.00 hores, tindrà lloc el concert de cloenda per la Jove Orquestra UMH, dirigit per Ignacio García-Vidal i participants del curs.
A la Sala d’actes de l’edifici Rectorat i Consell Social al campus d’Elx.
Obert al públic en general.
L’entrada és lliure fins a completar aforament.

Foto de Ignacio García-Vidal

Ignacio García-Vidal
Des del seu debut professional amb 24 anys al capdavant de l’Orquestra Filharmònica de Montevideo (l’Uruguai), Ignacio García-Vidal s’ha posicionat com a un mestre d’enorme personalitat al capdavant d’importants orquestres en rellevants teatres arreu del món com ara el Teatre Real de Madrid, el Teatre Colón de Buenos Aires, el Theatre Muniçipal do Rio de Janeiro, el Teatre Nacional Sucre de Quito, el Teatre Solís de Montevideo o el Théâtre National d’Alger. La seua intensa activitat li ha portat a dirigir les principals orquestres espanyoles com l’Orquestra Simfònica i Cor de Radiotelevisió Espanyola, Orquestra de la Comunitat Valenciana (Palau de les Arts) i simfòniques de Bilbao, Tenerife, Navarra, Principat d’Astúries, ADDA d’Alacant, Granada, Extremadura, Las Palmas o Múrcia. També ha dirigit les argentines Orquestra Simfònica Nacional Argentina, Orquestra Filharmònica del Teatre Colón de Buenos Aires, Orquestres Simfòniques de Salta, Córdoba, Rosario, Santa Fe, Mar del Plata, Tucumán i les brasileres Orquestra Sinfônica Brasileira i Orquestra Sinfônica do Theatro Nacional Claudio Santoro de Brasília a més de la Orchestre Symphonique National Algerienne (Algèria), Orquestra de la Ràdio Nacional de Kíev (Ucraïna) i les Filharmòniques de Würzburg a Alemanya, Montevideo a l’Uruguai, Gran Canària a Espanya i Quito a l’Equador, entre altres. El seu profund criteri i una personal empatia resulten en experiències artístiques aplaudides per públic i crítica.

Ignacio García-Vidal (Cocentaina, Espanya, 1979) es va formar en la tradició humanista de la Universitat de Salamanca on va obtindre dues llicenciatures: és Llicenciat en Història i Ciències de la Música – Musicologia (Universitat de Salamanca) i Llicenciat en Ciències de la Comunicació Estònia (Panula, Jarvi, Dmitriyev), Sant Petersburg (Korchmar, Edwards) i Viena (Mas).

(Universitat Pontifica de Salamanca). Posteriorment, va obtindre el seu títol de Doctor «Cum laude» (PhD) en Didàctica de la Direcció Musical. Es va formar en Direcció d’Orquestra principalment a Espanya i Rússia amb els mestres Enrique García Asensio, George Erzhemski i Piotr Alexievich Gribanov, ampliant els seus coneixements en espais formatius d’Estònia (Panula, Jarvi, Dmitriyev), Sant Petersburg (Korchmar, Edwards) i Viena (Mas). Esta profunda formació artística i humanista li atorga un eclèctic perfil com a director d’orquestra i musicòleg.

García-Vidal ha dirigit exitoses gires, concerts en Festivals com MozartFest Würzburg (Alemanya), Festival International Symphonique (Alger) o Festival Internacional de Música de Canàries i ha sigut convidat per institucions com Mozarteum Argentí, Institut Cervantes i Fundació Barenboim-Saïd. Ha sigut distingit com a «Hoste d’Honor» per la Legislatura de la Ciutat de Buenos Aires (l’Argentina) i premiat pel Rotary Club de Salamanca.

Anar a la pàgina de la Jove Orquestra UMH