Fiesta por la Cultura

Esdeveniments

23 abril 2016

23 abril, 2016

Himage001ui, dissabte 23 d’abril tindrà lloc una Festa per la Cultura amb un format especial amb moltes col·laboracions.

La Universitat hi serà i us convida a recuperar junts l’espai públic de la plaça de bous per a la cultura.

L’any 2000 Acció Cultural del País Valencià (ACPV) va celebrar la diada del 25 d’abril a la plaça de bous de València per darrera vegada. L’espectacle que havia començat a preparar per a la diada del 2001 ja no va poder celebrar-se perquè les institucions governades pel PP li van prohibir l’accés a la plaça. D’aquesta manera, un espai públic, quedava vetat a una associació cultural pel simple fet de no ser del gust polític del partit governant.

Començava en aquell moment un període de creixent censura i persecució política a l’entitat, que tindria com a moments culminants el tancament de les reemissions de TV3 i Catalunya Ràdio al País Valencià. Però aquell temps ha passat: el canvi social pel qual tant hem treballat, finalment es va traduir la passada primavera en un canvi polític que ha obert moltes possibilitats al País Valencià. Cal, ara, quan s’acosta el primer aniversari del canvi, continuar recuperant espais amb alegria, i treballar perquè aquell canvi es traduesca en noves polítiques que retornen la llengua, la cultura i els valors de progrés al lloc que els pertoca. Amb esperit constructiu i capacitat de diàleg i flexibilitat, però també amb decisió i valentia.

Per això, el dissabte 23 d’abril Acció Cultural torna a la plaça de bous de València, i la Universitat vol també participar en el que serà un moment d’alegria, de celebració i de reivindicació. Serà una Festa per la Cultura, un espectacle en homenatge a València que comptarà amb moltes col·laboracions (Carraixet, Feliu Ventura, Pau Alabajos, Miquel Gil, Aspencat… entre molts cantants i grups de música i cultura popular… i el retorn per un dia d’Al Tall, Lluís Llach i la Gossa Sorda). Per afirmar amb veu alta i clara que la llengua i la cultura és més viva que mai, i que és garantia de futur per a un projecte de País Valencià democràtic, lliure i igualitari.