Sala Universitas

Juegos de Estudio. Video experimental

Jocs d’Estudi. Vídeo experimental en la Col·lecció de l’IVAM (1968-1986)
Inauguració: divendres 8 de febrer a les 12.30 h
08/02 – 12/04/2019
Sala Universitas, edifici Rectorat i Consell Social
Universitat Miguel Hernández d’Elx

“Jocs d’Estudi. Vídeo experimental en la Col·lecció de l’IVAM (1968-1986)” és una proposta que gira conceptualment al voltant de la figura de l’artista i del seu procés creatiu en un període televisat d’enorme transformació tecnològica i, al seu torn, de revoltes i vindicacions pels drets civils (1968-1986). Com indica el seu mateix títol, la mostra pretén abordar la idea d’experimentació subjectiva dels/de les  artistes en l’espai privat del seu taller, enfocant-se en un moment fundacional i d’eclosió del vídeo experimental mitjançant l’exhibició de creador(e)s fonamentals per a entendre-ho: Dara Birnbaum, Bruce Nauman, Fischli/Weiss, Richard Serra i John Whitney.

El projecte és travessat per diverses línies complementàries que permeten l’acostament al mitjà: l’experimentació amb la representació cinemàtica i el found footage (Birbaum); la creació de dispositius electrònics programables com la computadora analògica mecànica i el joc amb les seqüències (Whitney); la relació entre cos, espai i imatge en moviment o vídeo-acció (Nauman); un primitivisme que busca les possibilitats escultòriques en el nou mitjà (Serra), o un joc que busca els límits de la instal·lació i el pla seqüència mitjançant l’animació d’objectes (Fischli/Weiss). Al seu torn, es proposa un estudi de les diferents peces, analitzant les complexes relacions entre imatge, poder, cultura, representació, visibilitat i producció de sentit.

Aquest projecte de comissariat sorgeix com una col·laboració en el marc del conveni IVAM-UMH i del 30 aniversari del museu en 2019. Una exposició que se suma a les accions de visibilitat de l’IVAM en tota la Comunitat Valenciana, i que arriba d’aquesta manera al sud del territori, i a l’entorn social de la segona i tercera ciutats més poblades (Alacant i Elx, respectivament). La mostra s’inaugura divendres que ve, 8 de febrer, a les 12.30 h a la Sala Universitas de l’edifici de Rectorat i Consell Social del campus d’Elx, i es mantindrà fins al 12 d’abril. L’horari de visites és entre les 11.00 i les 14.00 h de dilluns a divendres.

Sala Universitas – Edifici Rectorat i Consell Social

Universitat Miguel Hernández, Avinguda de la Universitat d’Elx, S/N, 03202 Elx, Alacant

Telèfon consergeria: 966 65 86 04