Sala Universitas

FIASCO 2009-2019

Juan José Martín Andrés

25 d’octubre de 2019 – 24 de gener de 2020

FIASCO 2009-2019 recull una selecció de treballs realitzats per l’autor en el període dels últims 10 anys, on indaga la difícil relació entre la veritat i el poder. Martín Andrés es reapropia de discursos i mapes polítics, llibres, propaganda, fullets publicitaris o banderes, els redueix a la seua forma gràfica per resignificar-los i posar-ne en qüestió el valor representacional d’aquestes imatges. A través de la instal·lació, l’escultura o el collage ens planteja una obra sempre actual, posant en dubte la versemblança de les paraules polítiques en els mitjans de comunicació d’una societat de la desinformació.

La mostra està comissariada per Begoña Martínez Deltell, directora d’Aural Galeria (Alacant), que continua el projecte expositiu en què cada any el vicerectorat de Cultura col·labora amb una galeria d’art de la Comunitat Valenciana. Aquest any li ha tocat a la veterana galeria alacantina fundada el 2001; espai amb presència periòdica en fires com ARCOmadrid o Artissima (Torino).

Universitat Miguel Hernández d’Elx
Avinguda de la Universitat d’Elx, S/N, 03202 Elx, Alacant