Sala Gris

5 octubre 2018 – 24 gener 2019
comisària: Gertrud Gómez
Col·labora: Santamaca (Alacant)

Amb l’objecte de traçar ponts entre la recerca artística i la realitat tangible del món professional de l’art contemporani, el vicerectorat de Cultura i Extensió Universitària col·labora amb galeries de la Comunitat Valenciana per a la realització de projectes expositius. M està format per Claudia Martínez, Deva Sand i Laura Torrado; una exposició en col·laboració amb la galeria Santamaca (Alacant). Tres artistes de mons amples i complexos que desenvolupen els seus treballs tot partint de la investigació profunda de l’ésser i creant un llenguatge propi. Obres que transiten entre l’escultura, la instal·lació o performance, pintura o fotografia. Teles, fustes o papers són suports que utilitzen de forma exacta en cadascuna de les seues creacions. D’aquestes emergeixen dosis conjugades de poètica, força, delicadesa o cruesa que arriben a qui les mira i compleixen la seua finalitat.

Claudia Martínez (Argentina, 1966) presenta peces delicades teixides i ceràmiques evocadores. La seua tasca investiga la connexió entre espai i matèria, hi posa especial interès en la sensualitat dels materials i la relació de l’obra amb el temps, tant de la seua execució com de la seua permanència. Deva Sand (Estrasburg, 1968), qui amb la seua instal·lació crea La Danse des Atomes on parla de l’estat matèric i els seus canvis, una investigació que desenvolupa des de fa deu anys. Per això utilitza materials antagonistes que ressalten la duresa front a la impermanència. Laura Torrado (Madrid, 1967), en les fotografies de la qual apreciem una forta influència teatral. Representa l’espai amb caràcter escenogràfic i la posada en escena dels personatges que l’habiten. En ella sempre passen coses, com veiem en Hammam, on apareixen homes en actituds que qüestionen estereotips establerts.

Sala Gris – Edifici Rectorat i Consell Social

Universitat Miguel Hernandez, Avinguda de la Universitat d’Elx, S/N, 03202 Elx, Alacant

Telefon conserjeria: 966 65 86 04

Exposiciones realizadas curso 2016/2017