Altres sales

Pedrolo, més enllà dels límits.

L’exposició presenta l’ampli univers pedrolià, tant en la seva dimensió biogràfica com literària. S’explicita la relació de l’autor segarrenc amb el concepte de límit i, per extensió, amb el de llibertat. Pedrolo escriu en un afany enorme de capturar l’inefable, d’esdevenir un “fenomenòleg”, per tal de bastir el seu complex corpus literari, multiforme en temes i estils, però alhora global, de gran coherència i sovint censurat. La negació de qualsevol cotilla el mena a traspassar els límits per fer-nos reflexionar i situar la literatura catalana a l’alçada de qualsevol gran literatura. Pedrolo fou un avançat al seu temps.

Dins del conjunt d’actes en homenatge a l’autor, la Institució de les Lletres Catalanes ha creat una mostra de petit format. La prioritat d’aquestes exposicions és crear una eina divulgativa que es compon de 6 plafons de 85 x 200 cm.

Manuel de Pedrolo i Sánchez de Molina

(poeta, dramaturg, contista, novel·lista, articulista, traductor) va néixer a l’Aranyó (Segarra) l’any 1918 i va morir a Barcelona el 1990. El Govern de la Generalitat ha aprovat el centenari del seu naixement com a commemoració oficial de l’any 2018.

VUIT CAIXES NEGRES

Vuit caixes negres és la mostra col·lectiva dels projectes de fi de curs dels estudiants del curs d’Expert Universitari en Arts Visuals, Fotografia i Projecte Personal, desenvolupat al campus d’Elx de la Universitat Miguel Hernández d’Elx, gestionat per la Institució Acadèmica d’Arts Visuals (IAAV). L’objectiu del curs és promoure el desenvolupament d’una expressió fotogràfica pròpia, i això es veu reflectit en la diversitat de plantejaments abordats tant des d’un punt de vista teòric com estètic. La mostra recull treballs d’Ana Bernal, Purificación de la Candelaria, Eduardo de Gea, Rebeca de las Heras, Nieves López Pastor, Ismael Martínez Espadas, Francisco Peral Bárcena y José Pascual Poveda. L’exposició es podrà visitar des del 19 d’octubre fins al 2 de novembre a l’Espai ECO Altabix.