Otras salas

Pedrolo, més enllà dels límits.

L’exposició presenta l’ampli univers pedrolià, tant en la seva dimensió biogràfica com literària. S’explicita la relació de l’autor segarrenc amb el concepte de límit i, per extensió, amb el de llibertat. Pedrolo escriu en un afany enorme de capturar l’inefable, d’esdevenir un “fenomenòleg”, per tal de bastir el seu complex corpus literari, multiforme en temes i estils, però alhora global, de gran coherència i sovint censurat. La negació de qualsevol cotilla el mena a traspassar els límits per fer-nos reflexionar i situar la literatura catalana a l’alçada de qualsevol gran literatura. Pedrolo fou un avançat al seu temps.

Dins del conjunt d’actes en homenatge a l’autor, la Institució de les Lletres Catalanes ha creat una mostra de petit format. La prioritat d’aquestes exposicions és crear una eina divulgativa que es compon de 6 plafons de 85 x 200 cm.

Manuel de Pedrolo i Sánchez de Molina

(poeta, dramaturg, contista, novel·lista, articulista, traductor) va néixer a l’Aranyó (Segarra) l’any 1918 i va morir a Barcelona el 1990. El Govern de la Generalitat ha aprovat el centenari del seu naixement com a commemoració oficial de l’any 2018.

OCHO CAJAS NEGRAS

Ocho cajas negras es la muestra colectiva de los proyectos de fin de curso de los estudiantes del curso de Experto Universitario en Artes Visuales, Fotografía y Proyecto Personal, desarrollado en el campus de Elche de la Universidad Miguel Hernández, gestionado por la Institución Académica de Artes Visuales (IAAV). El objetivo del curso es promover el desarrollo de una expresión fotográfica propia, y ello se ve reflejado en la diversidad de planteamientos abordados tanto desde un punto de vista teórico como estético. La muestra recoge trabajos de Ana Bernal, Purificación de la Candelaria, Eduardo de Gea, Rebeca de las Heras, Nieves López Pastor, Ismael Martínez Espadas, Francisco Peral Bárcena y José Pascual Poveda. La exposición se podrá visitar desde el 19 de octubre hasta el 2 de noviembre en el Espacio ECO Altabix.