Sala Universitas

Segona mà

Quan les grans obres de la Història de l’Art són estudiades i mostrades, fotografiades, analitzades, esquarterades com si d’espècimens de laboratori es tractaren, publicades en monografies d’art i mostrades en els mitjans de comunicació, es produeix un interessant transvasament de significats. Una obra fruit del pensament crític i la investigació artística, amb una capacitat d’abast i de públic limitada, es converteix en imatge. Pura i simple imatge. I per tant en una preuada moneda de canvi per a la cultura popular. No tots poden posseir una serigrafia original d’Andy Warhol, però qualsevol pot portar una samarreta amb la famosa banana del LP de 1967 de The Velvet Underground & Nico.

Bevent de tota aquesta visualitat, el col·lectiu Aggtelek reexamina, altera i s’apropia de les idees i obres de l’art modern i contemporani per generar peces plenes d’humor. Des de la concepció d’objecte usat (de segona mà), les imatges de l’art són utilitzades i canviades de context per plantejar un joc autoreferencial sobre el món de l’art. Una absurda trobada de rastres mediàtics que qüestionen el concepte de l’original i l’autèntic a través de dibuixos senzills, irreverents i enginyosos. Obres que mostren una domesticitat de l’artístic on el còmic es converteix en narració personal i el mal gust en alguna cosa tremendament digna.

Per obrir l’agenda d’exposicions de 2018, el vicerectorat de Cultura i Extensió Universitària comissaria i presenta la mostra Second Hand a la Sala Universitas, on el col·lectiu Aggtelek ens mostra obres inèdites d’aquesta sèrie. En concret més de 100 dibuixos que es disposaran de manera instal·lativa i diverses escultures de paper penjades que es desplegaran al llarg de l’espai. Una proposta realitzada expressament per a la sala del Campus d’Elx, on tot el lloc es converteix en suport i material artístic. Una experiència envolvent de paper que es podrà veure de dilluns a dissabte entre el 18 de gener i el 22 de març.

Aggtelek està format per Gema Perales (1982) i Xandro Vallès (1978), amb campament base a Barcelona. Amb un llenguatge contemporani (que va des del performàtic al dibuix o la instal·lació), fuig de la idea d’autoria i genialitat de l’artista únic, i amb una lògica de treball DIY, Gema i Xandro han exposat en nombroses fires, galeries i sales de EUA, Mèxic, Londres, Alemanya, Itàlia o Espanya.

Sala Universitas / Edifici Rectorat i Consell Social
Universidad Miguel Hernández, Avinguda de la Universitat d’Elx, 03202 – Elx, Alacant   ///   Telèfon consergeria: 966 65 86 04