Sala Universitas

2en12/1 Dos en uno | Chenia

L’exposició 2/1 Dos en un de Chenia és un projecte premiat en la 2a Beca Boomerang.

La distòpia d’un món abusiu, ple fins a l’excés per una obsolescència programada de tecnologies (ja siguen aquestes eines quotidianes o tecnologies del propi jo), és l’horitzó imaginari traçat per Chenia. El rigorós blanc i negre de les seues obres configura tota una sort de pell de píxel com a al·legoria d’un temps millennial on l’epidermis queda molt lluny del contacte humà. És el píxel la seua unitat de mesura, la codificació bàsica d’una societat de la informació que ella observa com flâneur, com a usuària que divaga i arreplega algunes de les restes que recomponen l’arqueologia d’una contemporaneïtat que se succeeix alhora que s’esvaeix.

Chenia (Motril, Granada, 1983) ha estudiat el Màster Universitari en Projectes i Recerca en Art i és Llicenciada en Belles Arts per la Universitat Miguel Hernández. Interessada en el vídeoart, en les noves tecnologies i en la imatge amateur anacrònica, arreplega, analitza i recontextualitza instantànies perdudes, sense autoria clara, a través del fotomuntatge digital. Amb certa proximitat a la poesia i a l’ecologia visual, compon imatges en una labor de reciclatge que aprofundeix sobre els dispositius capitalistes que condueixen el món cap a territoris digitalitzats, encriptats i cada vegada més deshumanitzats. En 2/1 Dos en un es podran observar els resultats de la seua recerca fins al 28 de setembre, on ha passat de la impressió sobre plàstics i cristalls rígids a la utilització dels plàstics flexibles, vídeo i altres materials més dúctils, més fluïts; però sempre amb la transparència i el solapament de realitats com a marca indeleble de l’artista.

Sala Universitas – Edificio Rectorado y Consejo Social

Universidad Miguel Hernández, Avinguda de la Universitat d’Elx, S/N, 03202 Elx, Alicante

Teléfono conserjería: 966 65 86 04