Sala Gris

La vida futura se teclea

La vida futura es tecleja;

Raquel Meyers
Inauguració: divendres 8 de febrer de 12:30 h.
08/02 – 12/04/2019
Sala Gris, Edifici Rectorat i Consell Social

Universitat Miguel Hernández d’Elx

“Vivim en l’era digital i no hi ha ningú que es lliure de les paradoxes, però l’apocalipsi no està per vindre. Les constriccions de la tecnologia són possibilitats, nosaltres som els zombis, no les màquines. No es tracta de tornar al passat, mudar-se al bosc / camp / platja a viure com a ermitans o renegar de qualsevol artefacte electrònic. Ja és tard per a això […] El consumisme salvatge només es combat contrariant els seus dictàmens, des de les trinxeres. La vida futura es tecleja.” Quasi com un decàleg o un postmanifest, Raquel Meyers ens planteja una reflexió entorn de les màquines i les coses, i de les màquines com a coses, en el context d’un paisatge low technology. “La vida futura es tecleja” es planteja com un recorregut a través de diverses de les seues últimes peces videogràfiques realitzades hackejant el teletext, com Jumpin’ on blocks (2016), Үеtі Βаd ̬Ԍ̡᷂υу Р҃οlk̂a (2014), Fingers of Doom (2015) o performances audiovisuals com trueno  (2018), al costat de diverses obres fotogràfiques o a un fanzine realitzat ex professo per a la Sala Grisa.

L’artista multidisciplinària establida a Bilbao defineix la seua pràctica “com a mecanografia expandida (KYBDslöjd) amb caràcters de text i reticles. Una faula contemporània amb tecnologies del passat teixida amb l’ordinador Commodore 64, el parpelleig de les línies verticals del teletext, o alimentada a base de màquines de fax.” Sempre en el constant replantejament d’allò tecnologicoquotidià treballa amb mitjans com l’animació, el vídeo, la performance, la il·lustració, l’escultura o la fotografia. Ha participat en festivals com Tòquio Blip Festival o Square Sounds Melbourne, i ha exposat en centres d’art com Gaîte lyrique (París), Haus der Kulturen der Welt (Berlín), LABoral (Gijón), Caixafòrum (Barcelona), CCCB (Barcelona) o Matadero (Madrid).

La mostra s’inaugura divendres que ve, 8 de febrer, a les 12.30 h a la Sala Grisa de l’edifici de Rectorat i Consell Social del campus d’Elx, al costat de l’exposició “Jocs d’Estudi. Vídeo experimental en la Col·lecció de l’IVAM (1968-1986)” amb obres d’artistes com Dara Birnbaum, Bruce Nauman o Richard Serra. Les dos exposicions es mantindran fins al 12 d’abril i l’horari de visites serà entre les 11.00 i les 14.00 h de dilluns a divendres.

Sala Gris – Edifici Rectorat i Consell Social

Universitat Miguel Hernandez, Avinguda de la Universitat d’Elx, S/N, 03202 Elx, Alacant

Telefon conserjeria: 966 65 86 04

Exposiciones realizadas curso 2016/2017