Jocs d’Estudi. Video experimental

5 Febrer, 2019a12 Abril, 2019

Jocs d’Estudi. Video experimental

Juegos de Estudio. Video experimental

Dara Birnbaum, Bruce Nauman, Peter Fischli & David Weiss, Richard Serra i John Whitney

CO-PRODUEIX: IVAM, Institut Valencià d’Art Modern

COMISARIXS: Tatiana Sentamans y Javi Moreno

Proposta curatorial i editorial de recerca que gira conceptualment al voltant de la figura de l’artista i del seu procés creatiu en un període televisat d’enorme transformació tecnològica i alhora de revoltes i vindicacions pels drets civils (1968-1986).

Conceptualment, es va revisar la Col·lecció de vídeo art de l’IVAM des de la noció d’experimentació subjectiva de l’artista a l’espai del seu taller. Ens enfoquem en el període comprès entre els ’60 i els ’80, dècades fundacionals i d’eclosió del vídeo experimental. S’estudiaren nombroses obres dels artistes analitzant les complexes relacions entre imatge, poder, cultura, representació, visibilitat i producció de sentit. El projecte quedava així travessat per diverses línies complementàries que permetien apropar-se al mitjà videogràfic nord-americà i europeu: l’experimentació amb la representació cinemàtica i el found footage (Birbaum); la creació de dispositius electrònics programables com l’ordinador analògic mecànic i el joc amb les seqüències (Whitney); la relació entre cos, espai i imatge en moviment o vídeo-acció (Nauman); un primitivisme que cerca les possibilitats escultòriques al nou mitjà (Serra), o un joc que busca els límits de la instal·lació i el pla seqüència mitjançant l’animació d’objectes (Fischli/Weiss).

*Projecte finançat de forma competitiva al Concurs Públic per a la Concessió de Subvencions per a l’Organització d’Activitats i Projectes Culturals i Artístics 2019 de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana

*Selecció en Convocatòria Spain Arts, Science & Cultura in Belgium 2020 – Openloket – Finestreta Oberta – Guichet Ouvert, a la categoria “Science” Itinerància del projecte a Spain arts & Culture (Brussel·les)

> PUBLICACIÓ. Colecció Quaderns d’Art